Ups en downs bij het speuren
 
In de hele vroege ochtend geeft de weer online app om 04.00uur 20 graden aan.
We zijn zo vroeg uit de veren omdat we zo gaan speuren.IMG 3013
Beneden bij de receptie ontvangen we een keurig ontbijt in een tas en een kan koffie voor onderweg.
We rijden ruim een uur alvorens we aankomen bij het meetingpoint. Hier melden we ons present en wordt de lijn gecontroleerd op de lengte en trekken we ons lotnummer waarmee duidelijk wordt voor de organisatie welk spoor we gaan krijgen.
Ik meld mij netjes aan bij de franse keurmeester waarna ik Aikido aanzet bij de paal, Aikido gaat weg zoals ik van hem gewend ben en zo blijft hij voor mij het gehele spoor door werken, met zijn neus links en rechts van het spoor wil hij zich nog overtuigen en zo neemt hij ook de tijd om de hoeken te nemen, secuur selecteert hij uit maar heeft hier nog veel bevestiging nodig wat uiteraard punten kost. Zijn voorwerpen verwijst hij keurig recht en met zijn snuit vlak boven het voorwerp, dit heeft bij ieder voorwerp punten gekost, dit had ik in Nederland ook al eerder gehoord, Aikido laat echter zien wat ik hem geleerd heb, dus als we dit anders willen in de toekomst zullen wij hem dat anders moeten leren. Het speurbeeld van Aikido ziet er van ver af netjes uit.
Echter wordt het soms wat met hoge neus speuren door de keurmeester die praktisch naast mij loopt terecht opgemerkt.
Al met al verdient Aikido 86 punten voor zijn speurprestaties, en daar zijn we super blij mee.
We weten waar we aan moeten ‘werken’ . Aikido heeft gewoon laten zien wat hij tot nu toe geleerd heeft, dus top werk laten zien naar zijn kunnen!
Daar we allemaal op verschillende locaties moeten speuren als team is het niet mogelijk geweest mee te kijken bij de anderen.
Middels de groepsapp houden we elkaar op de hoogte.
Wat er precies mis gegaan is bij Ralph hebben we echter niet meegekregen, buitens de tekst “niet goed”.
Sjacky heeft 82 speurpunten en ook daar kan ik niets over zeggen, want de informatie bleef bij de vermelding van de punten.
De geweldige speurpunten van Sandy, 97 !! horen we gelukkig snel en ware felicitaties zijn op z’n plaats, Sandy en Jerry hebben de hoogste speurpunten van vandaag gelopen. IMG 3006
De exacte speurpunten van Willem zullen we gaan zien in de uitslagen lijst van Caniva/ Workingdog.
Vaak zijn de ‘thuisblijvers’ veel beter op de hoogte van de punten en hoe er gelopen wordt, zeker door de livestreams die Workingdog uitzend.
De rest van de dag brengen wij door in het stadion en voegen ons bij een aantal supporters die uit Nederland gekomen zijn om ons team aan te moedigen.
Het keuren van afdeling B, het appèl is mild te noemen.
De keurmeester geeft een duidelijke uitleg, die best wat tijd kost, ik ben benieuwd of dit het hele WK zo blijft.
Het manwerk wordt strikt gekeurd, hier moeten de honden echt wel wat laten zien om die felbegeerde uitmuntende punten binnen te halen.
Na een rondje langs de standjes en een IPO 3 blok bij Bende te hebben gekocht gaan we richting het hotel, eerst maar eens een frisse duik in het zwembad om af te koelen.
In de namiddag oefen ik nog ‘droog’ om met het apporteerblok over de vlakke grond te gooien.
Oefening baart kunst,…
Ik heb duidelijk nog wat oefening nodig!
 
IMG 3015
 
IMG 3017IMG 3014
IMG 3018